Середа, 2017-09-20, 2:03 PM
Вітаю Вас Гість | RSS

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Організація шкільного самоврядування

Організація учнівського  самоврядування

в Полтавській гімназії №33

      Сучасне суспільство ставить перед закладами освіти нові завдання, вирішення яких дозволяє молодому поколінню найбільш повно реалізувати себе в житті суспільства. Школа  повинна забезпечити не тільки інтелектуальний,  але й соціальний розвиток дитини: сформувати почуття відповідальності й готовності до виконання своїх майбутніх обов'язків перед суспільством.

     Учнівське самоврядування повинне допомогти учням адаптуватися до навколишнього та соціального життя за допомогою придбання необхідних знань та соціального досвіду. Воно сприяє становленню підлітка як соціально активної особистості, яка здатна брати участь в творчому перевтіленні соціальної дійсності. Учнівське самоврядування дозволяє учням розвивати свої здібності, вирішувати непрості завдання, оволодівати навичками ділового спілкування, вчитися користуватися владою, будувати державу своєї мрії,  сприяє самореалізації особистості, її моральному і духовному росту, соціалізації й адаптації в суспільстві.

     Завдання самоврядування не в тому, щоб одні діти керували іншими, а в навчанні всіх дітей основам демократичних відносин, в навчанні їх керувати собою, своїм життям у колективі.  Крім того,  у завдання учнівського самоврядування входять:

 створення умов для розвитку творчого потенціалу кожного учня;

 формування правової культури та культури спілкування;

 виховання почуття чесного партнерства;

 формування вміння вести здоровий спосіб життя;

 здійснення взаємодії з адміністрацією гімназії, педагогічним колективом при виробленні рішень в інтересах членів самоврядування;

 стимулювання й підтримка суспільно цінносних ініціатив учнів;

 організація просвітницької роботи серед однолітків;

 підготовка до майбутнього дорослого життя, орієнтовний вибір майбутньої професії.

 

 

     Для ефективної діяльності учнівського самоврядування необхідні відповідні умови.

1. Подолання формалізму в діяльності учнівського самоврядування і

педагогічного керівництва ним. Самоврядування має займатися конкретними справами, з його рішенням повинен рахуватися і дитячий колектив, і педагогічний колектив, і адміністрація закладу.

2. Залучення членів самоврядування до процесу оновлення змісту діяльності

гімназії, до боротьби з негативними явищами у середовищі учнів (паління, вживання алкоголю і наркотиків, пропуски уроків).

3. Надання самоврядуванню реальних прав і обов’язків. Необхідно чітко

визначити, за які ділянки шкільного життя та діяльності відповідає учнівське

самоврядування, які конкретні права та обов’язки має кожен його член.

4. Вибори до органів самоврядування найавторитетніших лідерів

учнівського колективу.

5. Прагнення до розширення цих органів. За таких умов зростає кількість

вихованців, які підтримують вимоги педагогічного коллективу. Більшій кількості учнів прищеплюється смак до суспільно корисної діяльності, створюються можливості для уникнення перевантажень найактивніших учнів, у залучених до громадської роботи вихованців виявляються нові сторони їх особистості, які знаходять  простір для свого розвитку.

6. Кваліфікована, тактовна педагогічна допомога учнівському активу,

навчання його складної справи управління.

7. Систематичне звітування членів самоврядування перед колективом, що дає

можливість здійснювати контроль за їхньою діяльністю, сприяє її поліпшенню, а також запобігає можливим зловживанням становищем у колективі.

     Правовим підґрунтям діяльності органів учнівського самоврядування є:

Конституція України;

Конвенція ООН про права дитини;

Закони України «Про освіту», «Про дитячі та молодіжні громадські організації»;

розпорядження і накази місцевих органів виконавчої влади, управління освіти і науки;

статут гімназії.

 

 

 

    Дитяче об’єднання «Асоціація зацікавлених людей» (АЗЛ)

Полтавської гімназії №33

      З 1994 року в Полтавській гімназії №33 діє Асоціація зацікавлених людей (АЗЛ). Це різновікова організація, яка об’єднує активних, відповідальних, талановитих, працелюбних, небайдужих учнів, тих,  для кого важливими є традиції, добре ім’я гімназії, хто любить свій народ, його історію, культуру, рідний край, рідну школу.

     Членом АЗЛ може бути будь-який учень гімназії №33, який входить до однієї зі структурних одиниць АЗЛ і який прагне зробити життя в школі цікавим, різноманітним і наповненим сенсу, а також випускники і вчителі гімназії.

     Координаційним органом АЗЛ є актив гімназії, до якого входять представники всіх 5 – 11 класів. Він дозволяє тримати зв'язок з усіма учнями школи: об’єднувати їх в загальношкільний колектив.

     Структурними одиницями АЗЛ є також

  • старостат як виконавчий орган учнівського самоврядування, який об’єднує старост 5-11 класів, у функції яких входить всебічна допомога класному керівнику в рішенні організаційних питань, пов’язаних із навчально-виховним процесом та дозвіллям, керівництво класними органами самоврядування;

 

  • «Шкільне братство» - дитяче об’єднання учнів молодших класів;

 

  • гуртки та об’єднання за інтересами: дискусійний клуб «Сапфір»,  гуртки «Дивослово», «Т-1 dance», «Срібні дзвіночки», хореографічний колектив «Міленіум», екологічний театр «Еко 33»; гурток «Орігамі»;

 

  • спортивні секції  та клуби: секція естетичної гімнастики «Гармонія»,  секції з  баскетболу, футболу, східних єдиноборств, військово-спортивний гурток «Джура», туристичний гурток;

 

  • волонтерські загони, завданням яких є пошукова робота, шефська допомога; краєзнавча робота; пропаганда здорового способу життя;

соціальні акції; опікування ветеранами війни та праці; співпраця з центрами соціальних служб, радами ветеранів, Червоним хрестом; виявлення та робота з сім'ями, які опинилися в складних життєвих ситуаціях;

 

  • рада шкільної музейної кімнати Героїв Сталінграду .

     Керує діяльністю АЗЛ Рада Старійшин (представники всіх структурних одиниць та педагог-організатор). Вона планує роботу на рік, розподіляє обов’язки, здійснює і контролює підготовку різноманітних заходів, які проводяться в гімназії.

     Рада заохочує і нагороджує тих членів АЗЛ, хто відзначився своїми позитивно-особистісними якостями, творчими досягненнями. Найвищою нагородою в АЗЛ є занесення до «Золотого фонду» АЗЛ гімназії. Випускники, занесені до «Золотого фонду», є почесними гостями всіх шкільних заходів та залишаються почесними членами Ради Старійшин АЗЛ.

Пошук
Календар
«  Вересень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Друзі сайту