П`ятниця, 2017-11-24, 8:51 AM
Вітаю Вас Гість | RSS

Меню сайту
Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Методична скарбничка

Головна » Файли » Мої файли

Математики діляться досвідом
[ Викачати з сервера (26.5Kb) ] 2015-04-22, 11:44 AM

Урок

Розробила Зайцева Олена Ігорівна

Тема: «Розв´язування вправ з теми «Рівняння»»

Мета:

  • навчальна: удосконалювати вміння та навички розв’язувати рівняння, задачі за допомогою рівнянь, удосконалювати вміння та навички виконувати всі дії з натуральними числами;
  • розвивальна: розвивати всі види пам´яті, увагу, уяву, творче мислення, вміння висловлювати свою думку;
  • виховна: виховувати старанність, щирість, наполегливість, формувати між предметні зв’язки.

Хід уроку:

1.Організаційний момент ( 3 хв)

2. Перевірка домашнього завдання  (7 хв)

           На проекторі розв’язана задача з домашньої роботи. Учні повинні знайти помилки, виправити їх, прокоментувати.

3. Актуалізація опорних понять (7 хв)

        «Аукціон» на дошці записані рівняння, оголошується аукціон на найгрунтовніші пояснення щодо його ров´язання (учні отримують «х» за кожну правильну відповідь)

Усні вправи на проекторі

Відповіді:

  1. 4,9;
  2. 0,10;
  3. Немає коренів;
  4. 156;
  5. 23;
  6. 4;
  7. 121:
  8. 4;
  9. Всі числа

 

4. Застосування знань, умінь та навичок (20 хв)

На проекторі зображено розклад одного з робочих днів учня 5-го класу

1

Історія

2

Природознавство

3

Математика

4

Англійська мова

5

Українська мова

 

Сьогодні за уроці ми з вами підготуємо домашнє завдання з кожного навчального предмета, використовуючи знання з теми «Рівняння»

Урок 1 Історія

Історія виникнення символів додавання, віднімання, множення, діленні та знака рівності.

Потреба в запровадженні спеціальних знаків для виконання дій додавання і віднімання виникла дуже давно. Стародавні єгиптяни як знак додавання застосовували малюнок двох ніг, що рухалися вперед, а як знак віднімання – малюнок двох ніг, що рухалися назад ( єгиптяни робили записи справа наліво).

Спеціальні знаки для додавання і віднімання застосовували стародавні греки, вавилоняни.

Сучасні знаки + і – здобули загальне визнання на початку XVII ст.

Крапку . як знак множення і двокрапку : як знак ділення запропонував німецький математик Г.Лейбніц ( XVII ст.) У XVIII ст. знак . став загальноприйнятим. Найважчою арифметичною дією вважається ділення. У середні віки, у період занепаду наук, вона вважалася такою складною, що людям, які вміли майстерно виконувати ділення, присуджували вчені ступені.

            В перше знак рівності «=» у 1556 році почав використовувати  англійський

математик Роберт Рекорд (1510—1558), який помер у Лондоні у борговій

в'язниці. Він пояснював його використання тим, що нічого не може бути

більш рівним, ніж два паралельні відрізки однакової довжини.

 

Урок 2 природознавство

Задача

           Бабуся збирала лікарські рослини: плоди граба, липи, калини. Вона підрахувала, що один плід липи важить на 3 грама менше, ніж плід граба, плід калини в 2 рази більше, ніж плід липи. Скільки гамів важить один плід кожної лікарської рослини, якщо маса трьох плодів 11 грам?

Розв´язання:

Граб -?

Липа - ?, на 3 г менше, ніж граб;

Калина - ?, в 2 р більше, ніж граб

Всього – 11 грамів

                Нехай один плід граба важить х грам, тоді один плід липи важить (х-3)г, а плід калини, 2(х-3) г, що разом становить 11 грамів. Можемо скласти рівняння:

х+х-3+2(х-3)=11;

2х-3+2х-6=11;

4х-9=11;

4х=20;

х=5

             Отже, один плід граба важить 5 г, один під липи 2 г. а плід калини 4 г. Відповідь. Один плід граба важить 5 г, один під липи 2 г. а плід калини 4 г.

 

Урок 3 Математика Колективна робота (паралельна робота на дошці)

Розв´язати рівняння:

  1. 38х-16х=1474;

22х=1474;

х=1474:22;

х=67

Перевірка

Відповідь 67

  1. х(3х-1683)(х-12)=0;
  2.  
  3.  
  4.  

Відповідь 0; 12; 561.

  1. (7х-24):12+26=31,
  2.  
  3.  
  4.  
  5.  
  6.  
  7.  

Відповідь 12

Задача 456

 Микола мав на 4 грн. 71 коп. більше, ніж Сте­пан. Скільки грошей мав Степан, якщо їх у 4 рази менше, ніж у Миколи?

Розвязання.

Нехай Степан мав х грн., тоді Микола 4х грн., що на 471 коп більше, ніж у Степана. Можемо скласти рівняння:

4х-х=471,

3х=471,

х=157.

Отже, Степан мав 157 коп, а Микола 628 коп

Відповідь: Степан мав 157 коп, а Микола 628 коп

463. Не обчислюючи, порівняй добутки (<, >, =):

1) 152 ⋅ 7     <   152 ⋅ 8;          2) 471 ⋅ 11      <    473 ⋅ 11;

3) 212 ⋅ 32        >      211 ⋅ 30;      4) 329 ⋅ 12        =      12 ⋅ 329.

 

Урок 4 Англійська мова

         Задача. Визначить кількість приголосних звуків в українській та англійській мові, якщо в англійській мові їх на 12 менше, ніж в українській. А загальна кількість 52 штуки.

Українська мова- ?шт

Англійська мова - ? шт., але на 12 менше ніж в українській

Всього – 52 штуки

Розв´язання

           Нехай в англійській мові х приголосних звуків, тоді в українській (х+12) звуків. Всього 52, можемо скласти рівняння:

х+х+12=52:

2х+12=52;

2х=40;

х=20

           Отже, в англійській мові 20 приголосних звуків, а в українській 32. Нагадаємо їх: [б], [п], [д], [д' ], [т], [т' ], [ґ ], [к], [ф], [ж], [з], [з' ], [ш], [с], [с' ], [г], [х], [дж], [дз], [дз' ], [ч], [ц], [ц' ], [в], [й], [м], [н], [н' ], [л], [л' ], [р], [р' ]

Робота в парах: кожному варіанту пропонується своє рівняння, вони його розв´язують, потім міняються зошитами, та перевіряють роботи один-одного

1 варіант

32(х+14)=736,

х+14=23,

х=9

Перевірка

32(9+14)=736,

32·23=736,

736=736

Відповідь 9

 

2 варіант

х+35х=2808,

36х=2808,

х=78

Перевірка

78+35·78=2808,

2808=2808

Відповідь 78

 

 

 

 

6. Підсумок уроку. Домашнє завдання (3 хв)

Урок 5 Українська мова

Завдання: Поясніть лексичне значення слів. Люди якої професії найчастіше їх вживають?

Математика, рівняння, корінь, розв’язок, зменшуване, ділене, дільник, множник, доданок, множення, рівність, ділення, степінь, віднімання.

Домашнє завдання:

Підручник п. 12, впр 441, 465.

465. Розв’яжи рівняння:

1) 2у + 3у – 7 = 33; 2) 7х х + 4 = 40.

1) 5у=40,

у=8,

Перевірка

2·8+3·8-7=33

Відповідь 8

2) 6х=36,

х=6

Перевірка

7·6-6+4=40

Відповідь 6

441. Буратіно вийшов зі школи і пішов додому зі швидкістю 80 м/хв. Через 2 хв зі школи вийшов П’єро і пішов у тому самому напрямі зі швидкістю 100 м/хв. Через скільки хвилин після свого виходу П’єро наздожене Буратіно?

Розв´язання:

  1. 100-80=20 (м/хв.) – швидкість зближення;
  2. 80*2=160 (м)- пройшов Буратіно,
  3. 160:20=8 (хв.)- П´єро наздожене Буратіно

Відповідь Через 8 хв П´єро наздожене Буратіно

 

Літературна хвилинка

Якось ми гнома у лісі зустріли.

Діти спитати його захотіли:

Може, не варто той корінь шукати,

Труднощів стільки в дорозі долати?

Гном на березовий сперся ціпок:

Слухайте, діти, уважно урок.

Дуже багато рівнянь є в житті,

Потрібно для кожного корінь знайти.

Ви ж починаєте з парти шкільної,

З пошуків «ікс» та задачі важкої.

Раджу: хай труднощі вас не лякають,

Той переможе, хто їх подолає.

Категорія: Мої файли | Додав: admin
Переглядів: 414 | Завантажень: 6 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту